Domowa siłownia czyli jak być fit nie wychodząc z domu ?

2017-08-08
Domowa siłownia czyli jak być fit nie wychodząc z domu ?Domowa siłownia czyli jak być fit nie wychodząc z domu ?

Marzysz o pięknej sylwetce lub delikatnie podkreślonych mięśniach ale nie chcesz pokazać swojego niedoskonałego ciała na siłowni ? A może akurat nie stać Cię na karnet albo nie masz czasu na dojazdy ?
Jest szansa by spełnić także Twoje marzenie - stwórz siłownię w domu i ciesz się wynikami swoich treningów tak samo jak po ćwiczeniach na siłowni. W domu też można osiągnąć wspaniałe efekty wystarczy trochę motywacji i... ? Przeczytaj rady naszego Eksperta.

ROZGRZEWKA
Przed każdy treningiem obowiązkowo należy się rozgrzać. Rozgrzewamy dokładnie wszystkie partie naszego ciała m.in. mięśnie i stawy. Porządnie wykonana rozgrzewka pozwala na na odpowiednie przygotowanie organizmu do ćwiczeń - zapobiega kontuzjom podczas treningu, podnosi ciśnienie, pozwala na zwiększenie pobudliwości układu nerwowo-mięśniowego a co za tym idzie możemy sprostać więszemu wysiłkowi. Zamiast klasycznych ćwiczeń rozgrzewających można np przez kwadrans pedałować na rowerku stacjonarnym (Sprawdź rowery treningowe które polecamy).

ROZCIĄGANIE
TO bardzo ważny element treningu, który należy wykonywać zarówno na początku jak i na końcu. Świetnie nada się do tego mata do ćwiczeń (Sprawdź maty jakie polecamy). Rozciąganie rozluźnia mięśnie a co za tym idzie zwiększa zakres wykonywanych ruchów. Ciało staje się bardziej elastyczne oraz gibkie. Do rozciągania można użyć np wałka do masażu albo wykonać standardowe ćwiczenia: skłony, wykroki, przyciąganie nogi i wiele innych.

TRENING
Po rozgrzewce i rozciąganiu nadszedł czas na trening właściwy.

RĘCE
Do podkreślenia mięśni rąk polecamy dla początkujących ćwiczenia z butelką (zaawansowani trenujący mogą zakupić hantle - zobacz ofertę). Świetnie sprawdzą się też ćwiczenia ramion czyli podciąganie podchwytem na drzwiach lub brzegu stołu a także pompki klasyczne lub na ścianie. Warto zaopatrzyć się też w gumy do ćwiczeń - są poręczne, zajmują mało miejsca i bardzo łatwo je przetransportować no podczas wakacji.

NOGI
Wzmocnić mięśnie nóg można przy pomocy steppera (sprawdź ofertę) lub prostego stepa (nasze propozycje). Przysiady, wejścia na step to ćwiczenia przy których pracują wszystkie mięśnie nóg. Zaawansowani trenujący mogą zwiększyć efektywność ćwiczeń poprzez stosowanie obciążeń które zakłada się na ręce lub nogi (Zobacz).

BRZUCH
Do ćwiczeń brzucha najlepiej sprawdzą się maty do ćwiczeń. Brzuszki klasyczne, skośne, deska czy rowerek. Natomiast przyrządem który najlepiej pomoże w ćwiczeniach jest piłka gimnastyczna (zobacz nasze piłki).

JAK ZACZĄĆ
Najważniejsze to jak zacząć ? Najlepiej od teraz. Niezbędna będzie motywacja i chęć zmiany. Treningi powinny iść w parze ze zmianą nawyków żywieniowych co pozwoli na szybsze efekty.
Na początek polecamy wykonywać ćwiczenia około 20-30 minut dwa lub trzy razy w tygodnia a w miarę upływu czasu (gdy poczujemy że trening nie sprawia nam trudności) można zwiększyć jego częstotliwość do pięciu dni treningowych. Dla zaawansowanych proponujemy treningi trwające 40-60 minut.

Jeśli przekonaliśmy Cię żeby zacząć być FIT bez wychodzenia z domu proponujemy zaglądnąć na nasz kanal youtube gdzie znajdziesz między innymi treningi dla początkujących prowadzone przez profesjonalistów.
Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel